Co warto wiedzieć przed swoim weselem?
***
Im więcej czasu będziecie przebywać na parkiecie tym lepiej. Jest to jedna z najstarszych zasad udanego wesela. Goście weselni uwielbiają bawić się wspólnie z bohaterami wydarzenia, a to sprzyja stworzeniu niesamowitej atmosfery. Jest to także znak dla mnie, że mogę zrobić więcej zabaw z Waszym udziałem.
***
Najbardziej podatne na głośną muzykę i dynamiczne światło są osoby schorowane, osoby niepełnosprawne oraz osoby w podeszłym wieku. Przy wyborze miejsc siedzących dla nich, warto uwzględnić odległość od głośników, tak aby czuli się komfortowo.
***
Dzieci potrafią stworzyć niezwykłą atmosferę. Wszędzie ich pełno, a ich uśmiechy potrafią jednocześnie wzruszyć i rozśmieszyć do łez. Dzieci uwielbiają wesela, ale mimo panującej beztroskiej atmosfery potrzebują mnóstwo uwagi ze strony opiekunów. Po pierwsze warto uczulić ich rodziców, żeby cały czas mieli swoje pociechy na oku, a po drugie warto pomyśleć o animatorce lub animatorze, jeśli wiadomo, że najmłodszych uczestników imprezy będzie całkiem sporo. Chętnie polecę zaufane osoby.
***
Przed przyjęciem warto przejrzeć jeszcze raz dokładnie listę gości i sprawdzić czy czasem nie znajdują się na niej osoby, na które alkohol lub inne używki wpływają negatywnie. Niestety pijani, nieodpowiedzialni ludzie potrafią w mgnieniu oka zepsuć przyjazną atmosferę. W przypadku takich osób warto delikatnie reagować jeszcze przed przyjęciem i poprosić ich samych i ich najbliższych o czujność.
***
Na weselu jestem nie tylko dj’em/prezenterem ale również jestem osobą, która:
- realizuje ustalony plan przyjęcia;
- jest łącznikiem między Parą Młodą, lokalem i innymi usługodawcami;
- służy pomocą w nietypowych przypadkach;
- reaguje na bieżące sytuacje;
Podczas trwania imprezy pozostaje do Waszej dyspozycji, dlatego warto zadawać pytania, prosić o dodatkową aktywność, przekazywać sugestie zaproszonych gości, jeśli takie są (np. prośby dotyczące muzyki).
***
Na przyjęcia weselne przychodzą różne osoby, które mają różne gusta muzyczne. Para Młoda powinna mieć świadomość, że większość osób bawi się przy sprawdzonych, znanych przebojach. Nie warto na siłę narzucać wyszukanego stylu muzycznego i wybierać nieznane nikomu piosenki. Na weselach się to po prostu nie sprawdza. Niemniej jednak Wasza lista ulubionych piosenek oraz lista zakazanych piosenek jest dla mnie kluczowa podczas doboru repertuaru.
***
Większość sal weselnych dba o to, aby stolik obsługi nie był obsługiwany na samym końcu. Mimo wszystko warto przypomnieć menadżerowi sali, że taka zasada po prostu usprawnia przebieg wesela, zwłaszcza, gdy panuje napięty grafik:)
***
Plan wesela jest jednym z najważniejszych dokumentów, jakie mam przy sobie podczas pracy. Aby go jak najlepiej zrealizować potrzebna jest silna współpraca pomiędzy mną a Parą Młodą, menadżerem sali, fotografem, kamerzystą i innymi osobami odpowiedzialnymi za przebieg przyjęcia. Jako osoba prowadząca zawsze staram się być w ciągłym kontakcie ze wszystkim wyżej wymienionymi i przekazywać im aktualne informacje.
***
Zgodnie z umową proszę Was o rozliczenie się po zakończeniu imprezy. Warto zaplanować to jeszcze przed przyjęciem:)
***
Warto też zaplanować wiele innych rzeczy przed weselem i jak najwięcej obowiązków powierzyć osobom zaufanym. Dzięki temu będziecie mogli się w pełni cieszyć tym wyjątkowym dniem nie zastanawiając się nad drobnymi sprawami.
***
Coraz więcej lokali weselnych ma czujniki dymu. Warto to wcześniej sprawdzić i dać mi o tym znać. Niestety brak dymu to duży minus, zarówno dla nas, dla Was (nie ma tego efektu), jak i dla kamerzystów i fotografów, którzy wbrew pozorom bardzo lubią efekty świetlne.
***
Impreza do białego rana? Zależność im dłuższe wesele, tym lepsze wcale się nie sprawdza. Każda impreza, nawet największa i najlepsza, musi się kiedyś skończyć. Lepiej, żeby to było wcześniej i kulturalnie, niż zbyt późno. Ja oczywiście zobowiązuję się do pracy zgodnie z umową (12 h od momentu uroczystego toastu i powitania).
***
Wesele nie jest imprezą karaoke. Zdarza się, że goście weselni chcą śpiewać. To znak, że impreza jest super, ale nie udostępniam mikrofonu. Takie "spontaniczne" występy nie zawsze należą do zbyt eleganckich i wynikają jedynie ze większej ilości wypitego alkoholu. A z drugiej strony szkoda mikrofonu:) Gdyby jednak ktoś faktycznie chciał pokazać swoje umiejętności - zachęcam, aby wcześniej dać o tym znać, żeby można było się przygotować.
***
Życzenia mogą odbyć się również po uroczystym obiedzie. Taki harmonogram sprawdzi się wówczas, gdy:
- ślub odbywa się o później porze;
- odległość od miejsca ślubu do miejsca zabawy jest spora i droga zajmuje więcej czasu;
- zaproszonych gości jest bardzo wielu.
***
Zimne ognie są super. Zachęcam do zaopatrzenia się w około 40-50 sztuk długich (min. 80 cm) sztuk. Pamiątka, która pozostanie z tych kilku krótkich chwil pozostanie na bardzo długi czas.
***
Taniec w chmurach zawsze będzie wyjątkowy. Zachęcam także do skorzystania z oferty na ciężki dym. Więcej opcji dodatkowych znajdziecie na stronie www.weselnie.com.pl w zakładce "usługi dodatkowe".
W razie pytań pozostaje do dyspozycji.
Krzysiek